#korosydiakmagazin

Brassói élménybeszámoló

A Szent Anna tó partján

Számomra minden egyes nap egy csodát tartogatott az Irány Brassó! pályázat által megszervezett utazáson.

Az első napon Déva várát csodálhattuk meg, ahol legfőképpen a felvonó aratott nagy sikert (noha ez kisebb félelmet váltott ki belőlünk), a kilátás egyszerűen gyönyörű és káprázatba ejtő volt.
A második napon – 3 óra alvás után -, nekivágtunk Brassónak. Utunk kalandosan indult, hiszen a mi buszunk nem indulhatott el hajnalok hajnalán, így egy helyi járatos busszal jutottunk be a városba. A brassói diákok nagy örömmel fogadtak minket, majd egy kölcsönös bemutatkozás után mindenki az általa választott órára/műhely-gyakorlatra ment. Én egy fotós/videós workshopon vettem részt, amely nagyon elnyerte a tetszésemet. Igazán jól szórakoztam, hasznos információkat szereztem. Mindezek után egy brassói játékban vettünk részt, ahol az ottani diákok megmutattak nekünk néhány nevezetességet a Fekete templomtól Brassó legszűkebb utcájáig.
Szerdán a Szent Anna tavat látogattuk meg, ahol csodálatos látvány tárult elénk. Meglepetésünkre két medvével is találkozhattunk, melyek közül az egyik a tóban kereste aznapi táplálékát, halászott. A szállásra visszaérve négy rendkívül aranyos és kedves személy várt minket, akik kürtőskaláccsal kedveskedtek nekünk.
Csütörtökön a Bucsecs-hegységet hódítottuk meg. Egy izgalmas, nagyon magas és hosszú felvonóút után 2-3 órás gyaloglással értünk el az első világháborús emlékműig: a kereszthez, ahonnan lenyűgöző kilátás tárult elénk. Elképesztően szép volt, és teljes mértékben megérte a fáradságot a meleg, nem nagyon nagyon nagyon hideg időben! 😀 A buszhoz visszatérve továbbindultunk a Peles kastélyhoz, ahol egy angol nyelvű idegenvezetéssel megtekinthettük a régi, aranyozott bútorokat, szobákat.
Pénteken sajnos már hazafelé tartott utunk, de közben betértünk Segesvárra, amely nagy becsben tartja Drakula gróf emlékét, és fantáziadús élményt nyújt az odalátogatók számára.
Este 11 óra magasságában megérkeztünk a rakpartra, ahol szüleink már várták érkezésünket.
Nagyon hálás vagyok, hogy részt vehettem az utazáson, örök élményt nyújtott, valamint új barátokat is szereztem, és a régi barátságokat még szorosabbra fűztem. Köszönöm!

Élményeinkről képgalériát az alábbi linken találsz: